To może spowodować, że twój wpływ na otoczenie zmaleje, a rozwój kariery spowolni się. W dzisiejszym artykule powiemy ci, jakie dziesięć znaków wskazuje na to, że jesteś zbyt miły dla tych wokół ciebie.
Spis treści:
1. Zgoda przy wewnętrznej niezgodzie
Jest to cecha ludzi, którzy mają tendencję do zadowalania innych. Zgadzasz się z opinią kolegów i partnerów w sprawach zawodowych i negocjacjach, ale wewnętrznie nie zgadzasz się z nimi. Oczywiście są sytuacje, w których etycznie dopuszczalne jest milczenie, zwłaszcza w sprawach religii i polityki. Stałe przyzwolenie na protesty wewnętrzne powinno być powodem do niepokoju.
Przed podjęciem decyzji należy zadać sobie kilka pytań:
- Czy jest to zgodne z Twoimi zainteresowaniami i wartościami?
- Czy przyniesie ci to więcej pożytku czy szkody?
- Czy decyzja zniweczy Twoje wysiłki i pracę, którą wykonałeś?
Wsłuchaj się najpierw w siebie i nie buduj wewnętrznej niezgody.
2. Dużo przepraszasz
Przepraszanie za wyrządzone krzywdy jest rzeczą absolutnie normalną i słuszną. Ale nie powinieneś prosić o przebaczenie, aby stworzyć komfort dla innych lub załagodzić niezręczną sytuację.
Nie ma potrzeby przepraszać, jeśli nie zawiniłeś. W pracy zachowuj się jak profesjonalista: opisz problem i zaproponuj rozwiązanie.
3. Ważne jest, abyś sprawdził swoją pracę przez kolegów
Oczywiście, prosisz o sprawdzenie swojej pracy z dobrych pobudek – aby uzyskać wsparcie, aprobatę i informację zwrotną. Ale zamiast tego możesz obniżyć wartość swojej pracy, swojego autorytetu i pewności siebie.
Należy starać się sprawdzać własną pracę. Można to zrobić za pomocą odpowiedniego oprogramowania i aplikacji, sprawdzając dokładnie i wielokrotnie, czy informacje są dokładne, a liczby i daty prawidłowe. Ważne jest, aby budować wiarę we własne możliwości i nie polegać na stałej pomocy innych.
4. Uzależnienie od emocji innych osób
Przyjemność ludzi zależy od emocji otoczenia. Negatywne nastroje współpracowników, szefów wyprowadzają Cię z równowagi, a nawet ją zakłócają. Oczywiście, możesz wczuwać się w sytuację innych, ale ważne jest, aby zachować własną równowagę psychiczną. Naucz się rozpoznawać, kiedy ludzie potrzebują wsparcia, a kiedy lepiej jest ich nie dotykać.
5. Niezręcznie jest przyjmować pochwały
Czujesz się nieswojo, gdy jesteś chwalony za swoje zasługi. Jednak pochwałę należy przyjąć z godnością, bo na nią zasłużyłeś, Twoja praca została wysoko oceniona. Nie musisz odsuwać go od siebie i umniejszać swoich zasług.
6. Odpowiedzialność za cudze błędy
Bierzesz na siebie winę za drugą osobę tylko po to, aby dyskusja się zakończyła. Oczywiście jest bardzo prawdopodobne, że to się skończy, a inni poczują ulgę. Ale czy dzięki temu poczujesz się lepiej w przyszłości? Podobna sytuacja może się powtórzyć, a ty możesz stać się kozłem ofiarnym. Jest to również oznaka słabego charakteru, co nie jest dobre dla Twojej kariery i autorytetu.
7. Naśladowanie kolegów
Oczywiście ważne jest, aby być częścią zespołu i ducha korporacyjnego. Nie ma jednak potrzeby naśladowania kolegów, zwłaszcza poza pracą. Takie zachowanie wygląda nienaturalnie i raczej nie spodoba się rodzinie i przyjaciołom.
8. Zawsze się zgadzasz
Innym przejawem dostosowywania się jest nierzetelność. Przejmujesz zadania, które powinny być wykonane przez kolegów. Nie pozwól, aby inni przejmowali od Ciebie ich obowiązki i zadania. Jeśli nie nauczysz się mówić „nie”, zaczniesz pracować dla co najmniej dwóch osób bez podwyżki.
9. Pragnienie, aby wszyscy cię lubili
Czy zauważyłeś kiedyś, że z niektórymi współpracownikami masz dobre relacje, a z innymi neutralne lub wręcz negatywne. Jest to częsta sytuacja w firmach, zwłaszcza dużych. Każdy człowiek jest inny i relacje z nim są również inne.
Nie staraj się zadowolić wszystkich. Jeśli nie masz z kimś dobrych relacji, ogranicz komunikację z tą osobą do minimum. Przychodzisz do biura przede wszystkim po to, aby pracować, a nie po to, aby budować relacje tak, aby wszyscy Cię lubili.
10. Unikasz sytuacji konfliktowych za wszelką cenę
Unikasz konfliktów za wszelką cenę. Na przykład, nie interweniujesz, gdy kolega dostaje niezasłużoną reprymendę. W takiej sytuacji lepiej nie pozostawać z boku, ale pomóc w rozwiązaniu sytuacji.
Motywy ludzi, którzy chcą się wszystkim przypodobać, są dobre. Są pokojowo nastawieni i nie lubią napiętych sytuacji, a tym bardziej konfliktów. Jednak ich własne aspiracje, zainteresowania i wartości są spychane na dalszy plan w dążeniu do zadowolenia wszystkich.
Ważne jest, aby żyć w zgodzie z samym sobą, nie pobłażać we wszystkim społeczeństwu i umieć powiedzieć „nie”, jeśli zgoda jest sprzeczna z naszymi życzeniami.
Z którymi punktami się zgadzasz, a z którymi nie? Odpowiedź w komentarzach będzie mile widziana.